(nueva)
Generación: 1   Células: 0
(nueva)
(vacía)
Grow indefinitely (smaller) - 1º Has only ten live cells, which has been proven to be minimal
Grow indefinitely (smaller) - 2º Fits in a five-by-five square
Grow indefinitely (smaller) - 3º Only one cell high
Grow indefinitely - Gosper glider gun First glider on the 15th generation, and another glider every 30th generation
Grow indefinitely - Simkin glider gun Has fewer live cells but which is spread out across a larger bounding box at its extremities
Methuselahs - Acorn Pattern which evolve for long periods before stabilizing
Methuselahs - Diehard Pattern which evolve for long periods before stabilizing
Methuselahs - R-pentomino Pattern which evolve for long periods before stabilizing
Oscillators - Beacon (period 2) Faro, fanal
Oscillators - Blinker (period 2) Anteojeras
Oscillators - Pentadecathlon (period 15)
Oscillators - Pulsar (period 3) Pulsar (objeto astronómico)
Oscillators - Toad (period 2) Sapo
Spaceships - Glider Deslizador, planeador
Spaceships - Lightweight spaceship (LWSS) (Nave ligera)
Still lifes - Beehive Panal, colmena
Still lifes - Block Bloque
Still lifes - Boat Bote
Still lifes - Loaf Hogaza, pan de molde
Still lifes - Tub Cuba, bañera
je_1 borrar
Total figuras: 23
El Juego de la Vida, de Conway

Nombre de la figura:
Descripción:
Grabarla con este Nombre y Descripción:

Copiarla en (nueva)

Rotar/DesRotar 90º

Voltear según eje vertical

Voltear según eje horizontal

Desplazar la figura el número de celdillas escrito:

Retardo: milisegundos
Iniciar Generaciones  Primera generación
  • 1ª ley.- Una célula muerta con exactamente 3 vecinas vivas, "nace".
       Variar la 1ª ley.- Una célula muerta "nace" cuando tiene o bien 3 o bien 5 vecinas vivas.
  • 2ª ley.- Una célula con 2 o 3 vecinas vivas sigue viva, en caso contrario "muere" (por soledad o superpoblación).

  • (Pincha en la pantalla para poner o quitar células)